Fusk i deklarationen är stöld!

Idag blev jag så förbannad när jag påväg till kvällsmötet på jobbet gick och lyssnade på radio. En kommersiell radiokanal har en programpunkt de kallar för Rixdagen (gissa tre gånger vilken kanal det handlar om) där man får ringa in och tycka till om ett nytt ämne varje dag. Idag var frågan: Är det okej att fuska med sin deklaration?
Jag blev så jävla arg och mörkrädd när så många verkade tycka att det var helt okej, nästan en rättighet att fuska på deklarationen. Det är det inte alls! Det är absolut inte okej att fuska i sin deklaration!!!

Några tyckte att "ja men bankchefer och sånt de fuskar ju hela tiden, så då får jag göra det nu". Vad är det för resonemang? Det skulle vara som att säga att "ja men folk rånar ju banker hela tiden så då är det ju okej för mej att sno en plopp på Maxi och trosor på hm". Fusk i deklarationen är stöld.

Ännu mer förbannad blir jag ju då när man på mötet får höra att nu har vi fått sparkrav på vår verksamhet. Inte sånadär att "nu måste ni nog börja spara lite" utan "nu måste ni spara 550 000 kronor innan terminen är slut, ni måste." Anledningen är att när tiderna är dåliga blir fler och fler utan jobb, det innebär att de inte kan skatta för något arbete. Vilket i sin tur innebär att kommunen inte får in några pengar och alltså inte har några pengar att lägga på sin verksamhet.
Om folk då skulle lägga av å fuska på sin jävla deklaration och betala det de ska så skulle vi kanske inte behöva spara. Så om du fuskar på din deklaration så kom fasen inte till mig och gnäll om att personaltätheten på din dotters förskola är alldeles för låg. Puckon. Jag säger det igen: Fusk i deklarationen är stöld!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0