Projektet här med inlett

Idag inleddes officiellt mitt nya projekt: Pimpa balkongen.
Min balkong är inte stor, men ack så glad jag är för att jag har den!!!
Jag började det med att skura balkongen ordentligt, både golv och räcken. Det hela skulle gå så mycket lättare om jag bara kunde hälla ut en hink vatten över den och gno som jag ville. Men då rinner det ner på grannens balkong, så det går inte. Fast kanske kanske det råkade droppa ner lite vatten och trilla ner lite skräp iaf... hrm....
Sedan var jag på stan och fikade med Sara och Helena och då passade jag på att gå in i en av nya favoritbutikerna, en stor tygaffär. Där hittade jag (eller ska nog ge Sara kredit för det) ett tyg i rosa, vitt och grönt som kommer att bli kalasfint på mina balkongkuddar (eller ballongkuddar va Mira... :P)
Största projektet kommer att bli att måla om balkongmöblerna. Så på fredag ska jag sätta i sta med att börja skrapa, skrapa och skrapa. Lika bra att göra ett bra underarbete, det tjänar man på i längden, även om de e dödstrist. (Ni skulle bara sett hur mycket jag skrapade, spacklade och putsade på mitt skåp, men så blev det också jäkligt bra!)
Projekt "Pimpa balkongen" anses här med inlett!


 


Såhär trist såg den ut när jag fotade igår, innan jag skurade. Men om någon månad, då ska ni få se på skillnad!

Kommentarer
Postat av: mira

Nu ska du inte vara sån bara för inte jag kan läsa riktigt haha! puss på dig!

2009-04-16 @ 14:25:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0