Undulater och köttbullar med ben.

Något glädjande för dagen, några söta citat av våra söta barn.

Kollegan har dagen till ära med sig köttbullar till lunch som hon värmt i micron. När hon ska sätta sig med tallriken rullar några av köttbullarna av och ned i knät på henne.
"Åh nej, nu fick mina köttbullar ben" säger kollegan.
Lilla C stelnar till, stirrar förundrat på köttbullarna och säger: "Har dina köttbullar ben???".


Lilla S står och tittar på en planch med bilder av olika djur på och ropar till kollegan: "Titta där är en papegoja!"
Kollegan tittar fundersamt, det är ju ingen papegoja utan en undulat.
"Det är nog ingen papegoja, det är en undulat" säger kollegan.
Då tittar lilla S på henne lite allvarlig och säger: "Men jag kan ju inte säga undulat."



Kommentarer
Postat av: elida

Hej!! Vill bara tala om att jag lever, och läser här ibland =). Har uppdaterat min egen blogg lite också, även om det inte blir så ofta. Blir lite avis på hur mysigt du verkar ha det med dina små barn! Kram!

2009-04-28 @ 18:10:27
URL: http://elidajosefina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0