.... kabeln.

Jag är på jakt efter en kabel.
En kabel som heter.... ehhh.... .... kabel.... Det är konstigt det där, hur man kan lätt kan minnas sådant som intresserar en men totalt glömmer bort sådant som som man inte tycker är lika intressant. Hade ju varit praktiskt om jag nu kommit ihåg vad den där kabeln hette. Jag ska ha en .... kabel.... Aja, jag vet åtminstone hur den ser ut i ändarna, det ska väl räcka.

Jag traskar sakta runt bland hyllorna, har ingen direkt brådska utan strosar lite sådär. Runt mig skyndar folk runt med sina korgar och vagnar fyllda med spolarvätska, tvättsvampar och annat de behöver för sina vårbestyr. Jag går i sakta mak bort mot hyllan där tekniska prylar finns. Har faktiskt lärt mig att hitta ganska bra på det här stället nu, fritid i en hörnet, bildelar i det andra osv. Går rakt på hyllan för hemmakontor, åh, det var fina tidskriftsamlare, och väldigt bra anteckningsblock! Nej skärpning Stina, det var en kabel du skulle ha.

På vägen dit tänker jag att det kanske var multimediakabel den hette!? Men när jag kommer fram till hyllan inser jag att nej, multimediakabel är samlingsnamnet för såna där kablar i allmänhet. Hela tiden funderar jag... ..... kabel.
Jag går längs med hyllorna med multimediasaker, det finns många många kablar. Nej, en antennkabel skulle jag inte ha. Här är en kabel som forslar ljud men inte bild, och tvärtom, och en sort som forslar båda, nej det var fel ändar på den.
Jag går längs med hyllan en gång, börjar om och går en gång till, sakta. Efter tredje rundan utan att hitta min .... kabel så tröttnar jag. Kanske jag skulle ta och fråga någon snubbe som jobbar där? Men jag inser då min begränsning, vad ska jag fråga efter? "jo jag ska ha en kabel, som typ är lite fyrkantig i ändarna", de skulle skratta ihjäl sig och tänka "typiskt kvinnor." Nej den tillfredställelsen ska jag inte ge dem.

Jag går ett varv till förbi hyllorna, ännu långsammare, men icke. Då ger jag upp, jag kan ju klara mig några dagar utan den där kabeln, tills jag tagit reda på vad den heter. Sätter därför stegen mot kassorna i sakta mak och helt plötsligt får jag se liksom i ögonvrån en annan hylla som jag inte tittat på. Där hänger den ju, min .... kabel! Nätverkskabel! Nätverksakabel var det ju den hette! Nu uppstår dock ett nytt litet problem, det finns platta, runda och svarta, grå och vita. Vad är skillnaden? Det slutar med att jag måste ringa Henke (inte min Henke) och fråga ändå. Men visst hade jag hittat rätt, och inte särskilt dyr var den heller. Stolt går jag ut från butiken. Jag har hittat min nätverkskabel.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0