Pedagogisk lunch

Jag brukar ha med mig min egen matlåda och äta på jobbet (det som är i den, inte lådan) eftersom jag inte gillar maten som serveras på förskolan. Det har funkat kanon, eftersom vi har många barn som äter vegetariskt så är barnen så vana vid att inte alla äter samma saker och det enda de gör ibland är att fråga vad jag äter.

Men nu har gubbarna som sitter på sina feta arslen och fattar viktiga beslut bestämt att från och med den 1 augusti är det förbjudet.
Nu ska vi nämligen äta pedagogisk lunch!
Jaha, tänker man då, det låter ju bra, vi äter samma mat som barnen och kommunen betalar maten. Men icke. Vi måste äta samma mat som barnen, men betala 20 kr per måltid! Visst finns alternativet att äta sin egen mat fortfarande kvar, men då måste man äta den på sin rast.

Eftersom det serveras fisk två gånger i veckan och jag äter inte fisk, så blir det med andra ord minst två dagar i veckan som jag inte kommer att vilja äta maten på jobbet. Dessutom blir det nästintill omöjligt för mig att äta GI, ska jag käka typ köttbullar å gurkstavar eller? Så därför kommer det att bli ofta som jag kommer att ha med min egen mat, jag vill ju inte betala för mat jag inte äter!

Kan någon, vem som helst, förklara för mig vad som är pedagogiskt med att jag ska sitta med tom tallrik medan barnen äter, för att sedan äta sedan de somnat? Kan någon förklara för mig vad som är pedagogiskt med att jag ska sitta där och tjata på barnen "ät nu lite mat" när jag inte äter en tugga själv?
Fy fasiken vad de här pedagogiska måltiderna kommer att bli pedagogiska!




Kommentarer
Postat av: mira

Hej vännen! Va trött man blir...man undrar ju vad de där människorna tänkter med. Man kan ju hoppas att de tar sitt förnuft till fånga. Hoppas att allt är bra med dig annars, ringer i veckan...stor kram

2009-08-10 @ 20:03:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0