Lida för konsten.

Idag ska jag lida för konsten.
Jag kommer nog att lida som fasiken, och det är helt självvalt.
Tobias ville ha någon att fota porträtt på, och jag anmälde mig frivilligt. Sen har jag gått och klurat och kommit på ett jag vill ha en lång serie där man har samma klänning på sig, men i många olika miljöer och årstider.
Så idag ska vi ta första omgången, i snö.
För att man faktiskt ska se att jag har klänningen på mig, och inte bara en bylsig jacka, så innebär det att jag kommer att få gå runt lite i klänning och kofta. Och ute är det nu -10.7 grader.
Jag kommer att ångra ihjäl mig när vi kommer ut, det är jag helt övertygad om. Men vi ska göra allt för att göra det så smidigt som möjligt, planera och reka när jag har termobyxor och jacka på mig för att jag bara ska kunna slänga av mig jackan, ta bilden å så på med jackan igen.
Det blir nog bra, man dör inte av att frysa lite.
Och jag vill verkligen ha de här bilderna, jag tror de kan bli grymma!
Då får man väl lida lite för konsten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0