Nu är tramset här igen.

Det här inlägget kommer få Mira att se rött, så om du inte vill bli arg Mira så läs inte mer!
Men jag måste få beklaga mig över att melodifestivaltramset är igång igen.
På evigheters veckor kommer det nu inte att vara något vettigt i varken tv eller tidningar. Allt kommer bara att handla om "nakenchoken", vems klänning som var mest urringad, vem som sjöng två noter falskt i dirketsänd tv, om doan som kanske eventuellt har strulat med en kändis fasters mans sonhustru någon gång för åtta år sen, om sångerskans son som har krupp, vilka par som ska skiljas, gifta sig och pippar, om programledarens alla klänningsbyten och så vidare. Det kommer att analyseras, pratas och gissas och alltid blir man lika förvånad över att svenska folket "glömt" att rösta på någon som faktiskt är känd. Jag orkar inte med tramset. Var försvann den gamla hederliga versionen där man satt en kväll och röstade på en låt?
Känner jag kära Mira rätt så kommer jag nog dock ändå att bli sittandes och tittandes på det om två helger när de är här och hälsar på, att protestera hjälper inte, jag har försökt innan och misslyckats...
Men ingen kan ta ifrån mig en rätt till en åsikt, och jag tycker det är trams som jag kommer att undvika i möjligaste mån.



Kommentarer
Postat av: mira

haha...ja jag håller ju inte med dig...jag gillar ju det här! men tro det eller ej så kommer jag att missa det imorgon....MEN det finns ju SVT play som tur är=)KRAMAR

2009-02-06 @ 23:02:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0