Stönanden=irritation?

När jag var inne i en klädaffär idag så var där ett störigt fjortisgäng. De två killarna i gänget hade gått in i varsitt provrum och stod sedan där och stönade högt och tydligt. Om de försökte härma toalettbesök, kräkningar eller orgasm var svårt att avgöra, kanske var det allt på samma gång. De stod iaf där och stönade ljudligt i flera minuter, utan att prova något såklart. De bara stönade. När jag stod i provrummet bredvid och försökte prova mina plagg blev jag efter en liten stund mer och mer irriterad. Vad i hela fridens namn håller de på med? Störiga ungar!
Men sen tog jag mig en liten funderare, varför blir jag irriterad?
På handledningen idag på jobbet pratade vi bland annat om sk. "energitjuvar" alltså saker i ens vardag som tar energi från en utan att det alls är nödvändigt. Där har vi ett tydligt exempel på sådana, vad tjänar det till att jag blir irriterad på dem? Så efter den funderaren slutade jag bry mig, låt dem hålla på. Det var ju inte så att de sa något elakt eller så, de hade ju lika gärna kunnat stå och ropa "kuckeliku" eller "borrmaskin". Antagligen tyckte de att de var fantastiskt roliga och revolutionära, låt dem tycka det då.
Jag är stolt över mig själv att jag slutade bry mig, jag börjar långsamt bli en bättre människa...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0