Reseförberedelser.

Förberedelserna inför Egyptenresan fortsätter.

I helgen var Henke och jag en runda på apoteket och köpte "eftersol" lotion och solkräm och lite annat smått och gott . Det är helt otroligt hur en liten glänt på locket till solkrämen kan framkalla minnen. Sommarvarma dagar vid stranden när man var mer i vattnet än på land och gick bara upp för att dricka saft och äta mammas goda bullar. Eller när man legat med vännerna på sandstranden, solat, pratat och skrattat. Eller senaste semesterresan till Cypern, gullet, jag och lugnt och skönt. Solkräm är värme och lycka!

Sedan har vi tillbringat en del tid i helgen till att planera tågresorna, hur vi ska ta oss till och från Kastrup som vi ska flyga från. (Dyrt blir det, det säger jag bara!) Dessutom har vi skrivit packlistor och delat upp vad var och en ska ta med sig så vi inte har med två mobilladdare, två flaskor solkräm nr 15 osv. [nu kom jag just på en sak till att skriva på listan]

Idag var det första sprutan med Twinrix som gällde för min del. Sprutorna är verkligen inte billiga men tar jag dem nu så har jag ju för resten av livet. Dessutom skulle jag aldrig kunna förlåta mig själv om jag inte tog dem och sedan åkte på hepatit a eller b. Jag gick till ett ställe som har dropintider för vaccinationer, hur smidigt som helst! Jag tog inte tiden exakt, men från att jag satte mig ner med min nummerlapp för att fylla i mitt frågeformulär fram tills jag gick därifrån med ett plåster på armen var nog inte mer än en kvart. Men det smartaste var att när det är dags för tredje sprutan om ett halvår skickar de ut ett påminnelsesms! Hur smart är inte det? Sådant är ju hur lätt som helst att glömma. Nu väntar spruta nummer två om 3 veckor, precis på håret att jag hinner ta båda innan jag åker.

Det är en del att styra med, och pengar kommer det att kosta. Men just nu känns det så jäkla värt det!
När jag vaknar på morgonen av att klockan ringer vid 4.45, jag tittar ut och inser att det har snöat och jag vill bara gräva ner mig. Då har jag bara en tanke i huvudet: Om 4 veckor ligger jag på en varm sandstrand... Lycka!

Kommentarer
Postat av: Henrik

Det där med påminnelsesms låter fantastiskt. Det kommer att revolutionera var tankspridd mans värld. Idag sprutor, imorgon lämna tillbaka böcker på bibblan eller hämta barnen på dagis.

2009-02-09 @ 20:10:51
URL: http://www.blindtarmen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0