Mina krigare är hjältar.

Igår morse när jag vaknade var jag inte alls i form. Jag kände mig som en gammal kärring när jag haltade/hasade mig ut till toaletten med mina stela ben pga träningsvärk. Huvudet bankade, det värkte i hela kroppen, rethostan var värre och jag hade sovit pissigt. Först tänkte jag inte gå till jobbet alls, men sen när jag kände efter så hade jag ju ingen feber. Lojal som jag är kan jag inte stanna hemma om jag inte har feber. Dessutom är det alltid värst på morgnarna, tänk om jag sedan vaknat vid 9 och känt mig pigg igen! Det vill man inte lägga en karrensdag på! Så jag stoppade i mig en Ipren och tog bussen till jobbet. Jag kunde jag bara åka hem om det blev värre, men det blev helt okej. Det var lugnt med barn och jag gick på Ipren hela dagen. På eftermiddagen dök jag ner i sängen och rörde mig knappt därifrån, läste och glodde på tv. Idag är det redan bättre, hostar och snorar lite bara men mår inte dåligt.
Mina immunförsvarskrigare är ena riktiga hjältar, de slåss så bra att det som jag varit nu är det sjukaste jag har varit på väldigt länge. Ikväll är det mys med Sara som gäller, vi ska äta tacos, dricka vin och se på film, en alldels lagom kväll. Resten av helgen får bli väldigt lugn, läsa böcker och kanske ta en secondhandrunda är mina enda planer. Hosta får jag nog göra några dagar till så det blir ingen träning, men mina krigare är hjältar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0