En bra vana.

Jag har bestämt mig för att det här joggandet ska bli en bra vana, så är det bara. Målet är två gånger i veckan, det känns som ett realistiskt mål som jag kan hålla, turer utöver det blir bonus. Men då måste jag ge mig fasen i det. Annars är det så lätt att "man känner sig lite småhängig, det blir nog en promenad istället". Precis så var det idag, och jag vet hur jag fungerar.
Så min nya taktik är att om jag känner mig lite småhängig så kan jag springa i bara 10 min, bara jag ger mig ut. Jag vet nämligen att om jag väl kommer iväg så går det oftast mkt bättre än jag tror det ska göra. Och precis så var det idag som sagt, jag var trött men tvingade ut mig å sprang då i 25 minuter! Inte i världens fart precis, men jag är ändå helnöjd med mig själv. Nu ska jag bara ta tag i och kosta på mig ett par dyra och bra löparskor när lönen kommit, sen ska det kämpas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0