Sommarjobbet och lite till.

Idag har jag prioriterat att uppdatera min andra blogg.
I övrigt har jag jobbat till kl 18 idag. Jag bävade för att jobba den här veckan, kan man kalla det för att jag sommarjobbar? Trodde att det skulle bli jobbigt med otrygga barn som tjuter hela tiden och personal som gnatar på varandra (man har fått höra en del skräckhistorier). Men det går kanon! Vi har inte så många barn och har därför slagit ihop avdelningarna så vi är 6 personal på ungefär 15-20 barn. Barnen har hunnit finna sig tillrätta under veckorna innan och vi har en jättemysig barngrupp som leker hur bra som helst. Så man går dit och gör det man ska, kollar över barnen och pratar strunt med kollegorna. Riktigt soft är det faktiskt och inte alls som man hört talas om.
Efter att jag kommit hem stack jag ut och sprang i 20 minuter igen och därmed har jag uppfyllt kvoten på två joggingturer den här veckan. Jag springer inte så fort och inte så länge, men jag gör det!!! När jag blivit lite mer varm i kläderna ska jag börjat utöka takten och längden på turerna. Efter dagens pill med bloggarna är klockan plötsligt 20.30 och det var den dagen, nu ska jag ringa hem till mamma och pappa.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0