Vad skulle man göra utan?

Träffas vid affären, det är två månader sedan sist, vid min födelsedagsfest. Vi bestämmer oss för vad vi ska laga för mat, handlar och traskar hem. Öppnar en flaska vin som är mycket gott trots kork i det (vi hissar dagens fakekorkar, mycket bättre).
Sedan sitter vi på balkongen med våra vinglas och äter lite saltapinnar i väntan på att kycklingen ska tina. Uppdaterar varandra på hur våra semestrar har varit. Lagar en mycket god kycklinggryta med färsk pasta, vi orkar inte äta upp allt. Förflyttar oss till soffan med våra vinglas och småäter färska bigaråer och vindruvor och sitter där i flera timmar, avbryter bara för att laga chokladbanan i ugnen.
Helt plötsligt har det gått över 5 timmar och det är dags för mig att bege mig hemmåt. Då har det inte varit tyst i många sekunder sedan vi möttes upp. Inte för att man känner obehag inför tystnaden, utan för att det finns så mycket att prata om. Lätt en av de mysigaste kvällarna på hela sommaren, en sådan kväll som får en att ta nya tag och orka streta på ett tag till. Vad skulle man göra utan sina vänner och sådana här kvällar?

 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej vännen!

Jag tyckte också att det var en mycket, mycket mysig kväll och behövde verkligen den. Härligt att få ihop sådana tillfällen trots att vi bor i olika städer och har semester olika veckor:)

Får boka in en helg till hösten för det är verkligen något att se fram emot i höstmörkret!

Ta hand om dig!

Många kramar från en vän till en annan;)

2009-07-31 @ 20:16:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0