Aldrig mer sms!

Idag väntade ett brev från skatteverket på golvet när jag kom hem. Yes, tänkte jag, nu skriver de att jag fått min utbetalning! Men så var det inte. Tvärtom.
Påminnelse att lämna Inkomstdeklaration 1. Såvitt vi kan se har vi inte fått någon inkomstdeklaration från dig.
Va?! Jag är ju 110% säker på att jag skickat in en på sms. Men då kommer jag på. Jag mitt nöt såg ju inte till att få något bekräftelsesms. Med andra ord blev det aldrig deklarerat!
Så vad är då straffet för att man inte deklarerar i tid? 1000 kr i böter! Det kan man kalla sura pengar för ett sms som kommer bort....
Men jag orkar inte vara bitter, vad gör det om hundra år?. Jag får helt enkelt skylla mig själv och jag har lärt mig en läxa, aldrig mer deklaration på sms!

Kommentarer
Postat av: Camilla

...stackare..



När jag läser detta får jag större förståelse för alla de människor som hävdar att "deklarationen den ska man minsann skicka in per post".



2009-06-11 @ 18:47:06
URL: http://camilla1.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0