En klantig lördag.

Alla gör vi väl våra mindre begåvade saker ibland, men jag brukar sällan vara speciellt klantig. Igår lyckades jag dock vara klantig på en enda kväll så det räcker ett halvår framöver.
Det hela började egentligen i torsdags när jag snabbpackade för att åka hem. Snabbpackning är inte bra, jag vet att jag alltid glömmer saker då, eller packar ner fel grejer.

Så igår bestämde jag mig för att jag skulle ta på mig mina svarta "finskor" istället för mina guldiga, av den enkla anledningen att de vet jag att jag inte får skoskav av de svarta. Så jag fiskar fram skorna ur påsen, men vad upptäcker jag då? Jo, istället för att packa ner paret svarta spetsiga skor, så har jag packat ner två högerskor från två olika par! Med andra ord var det bara att dra på sig de guldiga och räkna med skoskav.

Förfesten hos Daniel var jättetrevlig och efter kisspausen på vägen till Örsåsa upptäcker jag att jag inte längre har mina pengar i fickan. Jag har tappat dem! Men som tur var så hör en kille vad jag säger, och vet då att en tjej hittade pengar på gräsmattan hemma hos Daniel. Så jag traskade bort till henne, och så fick jag som tur var mina pengar tillbaka!

Sedan kommer vi fram till Örsåsa och ska kliva av bussen och få våra stämplar för att komma in på området. Vad upptäcker Stina då? Jo, att hon har glömt att ta med sitt leg. Så in i djävulens klantigt! Johanna hade gjort samma misstag som jag och vi blev slussade bort till ingångarna där det visar sig att vi får blankt nej. Vi får inte komma in om vi inte kan visa leg.
Då var jag så jävla arg!
Först och främst på mig själv för jag var så jävla klantig. I andra hand på de två faktum att förra gången behövde ingen av oss visa leg, och en tjej som gick innan mej hade inte heller något leg men hon fick gå in ändå för "hon såg ju ut att vara över 18". Va fan! Jag är 25!!! 
Men inget hjälpte, att folk kunde gå i god för att vi var över 18 gick inte, vi fick inte komma in.
Då var ju nästa alternativ att vi helt enkelt får åka hem och hämta legen, vilket skulle ta oss ungefär 1.5 timmar fram å tillbaka! Plus att vi hade fått betala inträde igen! Vi hade en chaufför men ingen bil. Tillslut lyckades vi iaf att fixa en bil med chaufför och satte oss för att åka hemåt. Vilken tur att vi hade varandra Johanna å jag. Men då lyckas ängeln Adam få tag i killen som är en av cheferna på stället. Vi kunde åka tillbaka efter att bara ha behövt åka i en minut. Och eftersom chefen känner Adam och litar på honom fick han gå i god för att vi var över 18. Vi fick varsin stämpel och fick äntligen komma in.
Tack underbara Adam!
Han fick mina 200 kr, det var så jäkla värt det eftersom han räddade min kväll!

Resten av kvällen flöt dock problemfritt och det var jäkligt kul. Lagom fylla och många man kände.
Vilken tur jag hade att allt ändå löste sig. Jag hade extraskor med mig (som jag faktiskt inte fick så mkt skoskav av), någon hittade mina pengar och Adam kunde fixa in oss.
Jag har dessutom lärt mig några läxor den här helgen.
1 Snabbpacka aldrig! (om du måste snabbpacka så kolla att du får med dig ett helt par skor!)
2 Ha inte pengarna löst i fickan! (ska införskaffa mig en liten pengaväska redan i veckan)
3 Glöm aldrig aldrig ditt leg! (ska alltid få ligga i pengaväskan jag ska köpa!)


Två högerskor är inte så smart...

Kommentarer
Postat av: Lena

Vilken snäll bror jag har!

2009-06-21 @ 19:17:47
URL: http://www.sparklingcairn.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0