Pippis hus.



Den här tavlan hänger i vårt matrum på dagis.
Tror att den kommer från något barn som gått på avdelningen vars pappa är konstnär. Jag har aldrig gillat den speciellt mycket eftersom den är lite för suspekt för min smak,men den har hängt på en liten vägg som vi inte använder till något bättre, så den har fått hänga.
För ett tag sedan var några barn från grannavdelningen inne hos oss och åt när vi hade få barn och de hade många.
Lilla M hamnade på platsen som innebär att om man tittar rakt fram över rummet så hänger tavlan där.
Efter en stund in i måltiden utbrister hon: Pippis hus!
Va? Vad menar du frågar vi.
Pippis hus, säger hon och pekar på tavlan, det är Pippis hus!
Och ta mig sjutton, när hon säger det så känns det så självklart.
Visst ser det ut som Pippi Långstrumps hus!
Nu tycker jag inte lika illa om tavlan längre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0