Slott, jordfelsbrytare och fredag.

Det blev Ekenäs slott!
Jag suger verkligen på historia, det är nästan pinsamt. Men, jag älskar ju gamla fina saker, så ett slott är lite av en dröm att vandra runt i. Guiden var jättebra och det var väldigt intressant. Fick veta en massa historier, men också varför toaletten kallas för hemlighuset, eller varför man säger att man ska gå "ut i köket" man säger ju aldrig "ut i sovrummet". Skulle vilja åka dit med mamma i sommar, det tror jag hon skulle tycka var mysigt med. Där var väldigt fint! Tog en hög bilder, men kameran blev kvar i Maddes bil, så bilderna kommer imorrn. Riktigt trevligt, jag vill gärna åka dit på julmarknaden i vinter.
När jag skulle laga min gröt idag på morgonen och vred på plattan slog jordfelsbrytaren av. Tre gånger. Den funkar helt enkelt inte! Vi får se om den fixat till sig tills jag kommer hem ikväll, annars har jag ju en alldeles lysande anledning till att äta ute hela helgen, jag kan ju helt enkelt inte laga mat!
Nu är det dags att fixa till sig det sista för en dag på jobbet, ända till kl 17 idag, men det känns inte särskilt tungt faktiskt, det kommer att vara lugna gatan. Ikväll är det mys med Sara som gäller.
Fredag!


Här är slottet!

Kommentarer
Postat av: henrik

den där jordfelsbrytaren har jag bråkat en del med.. det anmärkningsvärda är att jag nog har haft mer knas med den hemma hos dig än vad du har haft. Spisen har ju ganska många år på nacken.. kanske dags att ta upp det med hyresvärden..

2009-06-05 @ 08:41:31
URL: http://www.blindtarmen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0