Varva ner.

På mina tidiga dagar brukar jag ha långa listor i huvudet på allt jag ska/borde göra. Idag skulle jag kunnat göra hur mycket som helst också om jag varit lite effektiv, men näe!
Idag har jag bara tagit det lugnt utan några större planer alls!
Jag har solat, läst i massor, plockat blommor jag ska ha i håret på morgondagens midsommarfirande, gått in ett par skor så jag fick blödande skavsår och bara haft det så jäkla gött.
Nu börjar verkligen nedräkningen inför semestern. Det känns lite konstigt och ovant för vid den här tiden på året brukar man istället "ladda upp" för att komma igång med sommarjobbet. Men inte i år. Äntligen!
Jag har hört att det är viktigt att man varvar ner innan, annars tar det massor av tid av den verkliga semestern bara att varva ner. Så nu, 2.5 veckor innan semestern tror jag det blir alldeles utmärkt att börja nedvarvningen. Från och med nu ska jag göra allt i lugnare takt och mycket mindre av det som är tråkigt och mycket mer av det som är roligt, skönt och bra för mig. Jag börjar med en helg hemma i skogen då jag både ska träffa nära vännerna på fredag och festa med bror på lördag. Sen fortsätter jag i nästa vecka med besök av Henke (igen, yeay!), gå på Betnér och framåt helgen ska jag shoppa med söta Madde och gå på promenad med Helena. Sen är det bara en vecka kvar.
Mitt nya projekt är invigt: Varva ner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0