Äntligen.

Internet där hemma har slutat fungera verkar det som, när jag kommer tillbaka från resan ska jag dra fingrarna ur mitt snåla arsle och skaffa mig ett riktigt eget bredband.
I vanliga fall när man tittar ner i sin väska brukar man hitta en samling snorpapper och kvitton, nässpray och en ensam vante. Nu ligger där solglasögon, pass och tidningar och böcker som jag lyckats låta bli att läsa. Direkt efter jobbet bär det av till Alvesta och sedan vidare ner till Malmö. Klockan 8 imorgonbitti är det meningen att planet ska lyfta och då ska vi sitta på det. Folk har frågat mig om jag har resfeber men det har jag inte haft, har nog inte riktigt fattat att jag faktiskt ska åka nu, äntligen. Fast inatt så började det nog, för jag drömde att vädret var helt piss och det skulle regna hela veckan och jag hittade ingen att umgås med. Men det ska mycket till för att det ska regna hela veckan vi är där eftersom de har i snitt 5 regndagar per år.  Väderprognosen ser väl inte helt lysande ut, men jag orkar inte bry mig. Vädret kan vi ju ändå inte göra något åt, och 23 grader och moln är ändå mycket mer än slask och 0.5 plusgrader. Dessutom vet vi ju alla hur pålitlig en 5 dygnsprognos är...
Resväskan är iaf packad och jag går runt och funderar på om det är något jag glömt. Det är inte speciellt troligt att jag har det med tanke på att min väska just nu väger tolv kilo.
Igår var barnen på dagis många och jobbiga. De tjöt, slogs och ville inte somna. Dessutom kräktes en av dem och jag spritade händerna som en galning, inte mycket mer jag kan göra efter att ha gått runt och burit på ungen. Då välkomnade jag dock den här semestern med öppna armar. Då började det äntligen gå upp för mig, imorgon ligger jag på stranden.... Vi ses igen den 13 mars!

Hurghada

2009-03-042009-03-052009-03-062009-03-072009-03-08
23°C23°C23°C23°C23°C


Visa stora bilder
Vårt hotell.

Kommentarer
Postat av: Henrik

Eftersom väderprognoser ändå är opålitliga väljer jag att titta på http://www.zoover.se/egypten/egypten/hurghada/vadret . Enligt den så kommer det att vara ca 25 grader hela veckan och moln på fredag, annars sol :D lika bra att välja en som passar mig själv om de ändå kommer att visa fel...

2009-03-04 @ 09:13:58
URL: http://www.blindtarmen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0