Mys med mamma.

Mamma fick biljetter till Linköpings chokladmässa av oss i födelesdagspresent. Tanken var att det skulle bli en helg för hela familjen men det slutade i att det bara blev mamma och jag, men jag klagar inte!
Jag hade bokat biljetter till "Pralin och dessertskola" till oss två, det är sådant man sällan hittar på annars. Och tur var väl det, för inträdet var på 120 kr och om vi inte skulle gått på kursen hade det inte varit värt det. Där var så fruktansvärt mycket folk att man nästan inte såg ett skit! Dessutom var alla praliner de sålde upplagda på bord utan något över och där sprang folk runt och snorade, fy vad äckligt! Nej tack, vi köpte inga sådana praliner, men pinnar med choklad på som man ska röra ut i mjölk lät spännande och de var paketerade i plast...
Kursen var riktigt trevlig och man blev sugen på att göra egna praliner, jag ska bara köpa en våg, en sprits med olika munstycken och en termometer först... Dessutom var hon som höll i kursen lite småvimsen av sig och brände choklad i micron så vi trodde brandlarmet skulle gå, två sekunder efter att hon pratat om hur äckligt bränd choklad luktar och att man ska värma den försiktigt i början. Men det var trevligt i alla fall, sådant man inte gör varje dag som sagt och så fick vi med oss lite recept hem också!
Idag inledde vi dagen med frukost till Vasaloppet ooch sedan åkte mamma hem, själv har jag haft en lugn och skön dag. Myshelg!
   
Mamma provsmakar chokladmousse. Pinne för varm choklad med exotisk smak. Så här sjukt mycket folk var det, det är botten på Cloetta center (alltså lika stort som en hockeyrink!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0