Mitt nya liv.

Mitt föredetta internet hemma är heldött, datorn hittar inte ens något nätverk längre. Därför blir det väldigt glest på uppdateringsfronten och jag sörjer att jag inte kan vara med på tisdagstema osv. Kanske jag skulle ta mig en sväng ner till Telia idag och kolla upp vad det kan tänkas kosta, börjar bli lite störigt att inte ha något internet nu.
Denna veckan har ju mitt nya liv börjat och hittills har det gått jättebra! Visserligen har det inte gått så många dagar den här veckan ännu, men det har börjat väldigt bra.
Det är hur skönt som helst att ha planerat en lista på vad man ska äta varje dag. På så sätt behöver man aldrig fundera över vad man ska hitta på till middag, och det man ska ha finns redan hemhandlat och väntar på en i kylskåpet. Med hjälp av boken så blir maten också riktigt god och det känns inte alls som någon större förlust att inte få äta några kolhydrater (fast jag måste erkänna att jag varit rejält godissugen några gånger...)
Till mitt nya liv hör också att diska efter varje måltid istället för att samla på mig ett berg, hittills har det gått jättebra. Jag har också tagit tag i att ringa personer som jag varit alldeles för dålig på att höra av mig till på sistone.
Det enda dåliga är att jag varit sjukt trött nu de första dagarna, kanske är det någon kombination av "jetlag" och att kroppen håller på att ställa om sig lite, hoppas på att det vänder snart.
Igår fick jag en mycket glad nyhet. Hon som jag hyr min lägenhet av i andra hand har nu fått en ny lägenhet! Det innebär med största sannolikhet att jag får bo kvar nu och förhoppningsvis snart ta över förstahandskontraktet. Tack, tack, tack, där föll en stor sten från mitt hjärta.
När/om det nya bredbandet kommer hemma lovar jag också att börja skriva bra, roliga och intressanta inlägg igen. Som det ser ut nu tycker inte ens jag att det är kul att läsa många av de inlägg jag skriver, det blir ju liksom bara uppdatering. Men tills vidare får ni stå ut med det, håll ut kära läsare.

Kommentarer
Postat av: mira

Härligt att lägenheten snart står på dig, håller tummarna för att inget ska krångla...så då kan jag se fram emot fler besök i den?!

Hoppas allt är bra med dig...kramar

2009-03-19 @ 21:12:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0