Balkongen.

Det har varit tyst om balkongprojektet här på bloggen en tag nu, men det har pågått i tystnaden. Jag brukade muttra över det faktum att jag har morgonsol av den enkla anledningen att då är det sällan soligt på balkongen när man kommer hem efter jobbet. Men jag tror jag ska sluta muttra. För hur underbart är det inte att äta frukost i solskenet på balkongen? Jag har gjort det tre gånger den här veckan och jag planerar att det ska bli en vana, för det känns så oerhört lyxigt.
Åter till balkongprojektet så är det nästan klart (om ett projekt kan bli färdigt?) Så jag tänkte visa er lite bilder jag tog i solen imorse. Det som återstår är en likadan matta till, en blev för lite, annars känner jag mig nöjd nu.
Har jag sagt att jag älskar det faktum att jag har en balkong?

 

En liten överblick. Det är väldigt fint med en vit duk på bordet också men jag tänkte ni skulle få se hur det blev sedan jag målat om det.



Den här blomkrukan blev jag helt förälskad i!
Just nu står det basilika i den, sen får vi se.
Mina svartöga har nu fått flytta ut permanent och har börjat klättra i spaljén. Det blev lite överbevattnade en dag när det ösregnade och sedan dess har de varit lite hängiga, men jag pysslar om och pysslar om och tror de ska repa sig.
I det "döda" hörnet passar ett av brickborden jag gjorde iordning perfekt, och även om jag inte gillar plastblommor så är de inte helt fel ibland.

 
 
Före och efterbild.

Kommentarer
Postat av: jenny

tjusigt!

2009-05-24 @ 21:18:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0