En ensam söndag.

Satt och kollade igenom många av mina hundratals bilder igår eftersom jag bestämt mig för att göra ett fotoalbum. In real life, inte ett digitalt sådant.
Främsta anledningen till det är att jag tycker det är så tråkigt att alla de fina bilder man har tagit bara ligger på datorn och skräpar. Det är inte alls samma känsla att sätta sig vid datorn och titta på bilder med någon som att sätta sig i soffan med ett album i knät. Dessutom så ligger det ofta 8 andra bilder på samma motiv bredvid varandra på datorn, och så ska man hitta den bästa.
Nu blir det bara bra bilder, på ett ställe. 
Ofta drar man sig för det för att det tar sådan tid och man tappar intresset på vägen. Men det ska inte behöva vara så komplicerat, jag ska inte göra för stort projekt av det helt enkelt, inte skriva en massa texter och grejer, bara fina bilder på svarta ark.
Då när jag satt där och bläddrade hittade jag den här bilden, och den känns liksom passande idag.
Känslan i bilden tycker jag är en känsla av ensamhet på något sätt, och det passar bra eftersom hela helgen har gått i ensamhetens tecken, helt självvalt. Dessutom ser vädret idag ut som vädret på bilden.
Idag är det söndag och jag ska göra en massa saker, samtidigt som jag ska ta det lugnt, det är en perfekt kombination.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0