Fotomaraton.

Ett fotomaraton går till så att vi alla fick skriva ner två beskrivande ord på lappar och sedan drog fotoläraren åtta av dem.
I och med det hade vi åtta ämnen som vi skulle fota på.
Vi fick endast ta en exponering (dvs. att man bara får trycka av en enda gång, inte 25 och välja ut den bästa, bara en gång) på varje ämne, vi var tvungna att fota dem i rätt ordning och vi hade två timmar på oss.
Det var riktigt roligt! Tobias och jag tog sikte på Stångån och det gick ganska bra... Vi fuskade bara en gång, eller kanske två, vi var inte så knussliga med att räkna och så beror det ju alldeles på hur man definerar det där med fusk, haha.
Det var väldigt knepigt faktiskt när man är van att bara knäppa på, men det var också det som var syftet, att få oss att tänka till och inte bara knäppa. Nu när vi bara fick ta en bild på varje så var det många som man hade velat ta om, och vissa var långt ifrån klockrena eftersom det ibland var svårt att hitta något bra på "mjuk" just då. Men här är iaf mina bilder i fotomaratonet, för egen tolkning.
(Bilderna är klickbara)


1. Hårt.


2. Höstlikt.


3. Blå.


4 Mjuk.


5. Vacker.


6. Kantig.


7. Lång.


8. Värmande.


Kommentarer
Postat av: Tobias

Snygga bilder! Riktig roligt och lärorik dag. Lång och värmande är helt klart mina favoriter i dina ord. Gillade inte min mjuka vante som jag tog. Hehe! Funderar på att fuska till den till något nytt ;).

2009-11-01 @ 21:02:35
URL: http://www.tobholm.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0