Gummiboll.

Jag hade tänkt skriva ett inlägg där jag skulle lägga in lite bilder, men blogg.se är jäkligt segt så det känns som man kan drömma om att bli klar idag i såna fall. Det får bli en annan dag.

Helgen har varit lugn och mysig. En sväng på stan, lussebullebak, tvtittande och fika med mina sötaste flickor. Dessutom har den varit längre än vanligt då snälla kollegan ställde upp med kort varsel att byta tid med mig så jag kunde åka hem idag på morgonen istället.
Så kl 5.40 gick bussen från campus, 6.14 gick första tåget mot Alvesta och efter byte var jag framme i Linköping 7.58. Då åkte jag direkt till jobbet och sedan jobbade jag till 17.
Jag har varit ganska trött och inte haft något tålamod, kollegorna har känt likadant och barnen var tjurigare än vanligt. Det ska planeras hit, göras inköp dit, läggas iordning på tider hitan och man ska kompromissa ditan. Vi har barn som mår dåligt och det är så hjärtskärande att man inte kan hjälpa dem! 
Jag gillar mitt jobb men ibland vill jag bara stå vid ett löpande band där mitt största bekymmer är om det fattas en mutter eller inte. Så när jag kom hem idag kändes huvudet som en tjugo kilos gummiboll. Jag ville bara sätta mig i soffan och glo och gråta.
Men jag tog tag i mig själv och lagade mat, plockade fram lite adventspynt, gick en promenad med kära kusinen och pratade av mig. Sen var det bra. Jag har packat upp och gått runt här hemma och myst med tända ljus och julmusik. Ätit upp min sista muffins och hoppas halsontet och huvudvärken går över tills imorrn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0