Kupé.

Jag har åkt massor med tåg i mina dagar.
Satt och funderade på igår hur många timmar av mitt liv jag kan ha spenderat på en station eller ett tåg. Bestämde mig dock för att jag inte vill veta, det skulle nog ge mig ångest att veta att det var så mycket tid av mitt liv.
Men trots att jag åkt så mycket tåg så har jag faktiskt aldrig åkt i kupé!
Det fick jag göra igår och det gjorde den annars så vanliga resan till Växjö lite mer spännande, haha. Känslan blir ganska annorlunda mot att åka vanligt x2000, en lugnare och skönare upplevelse liksom. Sitta där i sin lilla kupé tillsammans med tre andra personer, kunna sträcka ut sina ben ordentligt, inte ha en massa folk som springer förbi hela tiden, eller en massa ungar som låter ifrån andra sidan av vagnen. Kändes lite som man gick bakåt i tiden och man fick en gammaldags känsla, riktigt mysigt var det.
Jag ångrade dock som sjutton att jag inte hade korvmackor med mig. Varför? För att kunna göra som Lotta såklart!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0