Melissa Horn, konserten.

Sitter här och känner mig lite medtagen.

Definitionen på en bra artist brukar för mig vara att denne sjunger lika bra i verkligheten som på skivan.
I så fall vet jag inte vad jag ska kalla Melissa Horn, för hon var helt fantastisk live.
Flera gånger om bättre live än på skivan.
Jag skulle kunna sitta och strö långa rader av superlativ. Men det skulle inte hjälpa, för ni skulle ändå inte förstå.
Under flera låtar satt jag med tårar i ögonen för det var så jävla vackert rent utsagt.
Ljud, stämning, känsla.
Jag känner mig lite omtöcknad, och kan inte nog tacka mig själv att jag tog tag i mig och gick ensam.

Innan jag går och lägger mig i mitt lilla vakuum så avslutar jag med att säga att om du gillar Melissa så måste du gå på en konsert med henne om du får chansen. För jag kan inte förklara hur magiskt det var.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0