Mållös.

Min kollega är 28 år, rökare, sockerberoende och så pratade vi om motion och träning häromdagen. "Jag kanske går en promenad i veckan eller något, sa hon då, jag hatar att träna".
"Då borde du kolla på veckans avsnitt av Dr Åsa sa jag, det handlade om en tjej som var ungefär som du, och hon hade motion som en 53 åring. "
"Ja men det gör inte mej någonting, svarade hon, jag menar, jag ska inte ut och springa eller nåt så vad ska jag med bra motion till?"

Det är inte ofta jag blir mållös. Men då blev jag det. Resonerar man så när det gäller sin hälsa så är vi så milslångt ifrån varandra i värderingar att det finns inget jag kan säga.
Hate to say told you so när du får en hjärtinfarkt vid 41 års ålder....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0