Min bror och jag.

Idag fyller min lilla bror 22 år!
Jag ringde honom imorse och grattade honom och imorrn blir det firande i Norrköping. Presenten ligger här inslagen, jag, Josse och Mira har valt med omsorg.
Min bror och jag har alltid kommit så bra överens. När vi var små och kusinerna höll på att klösa ögonen ur varandra så småtjafsade vi två litegrann, röt någon gång och sen var vi sams. Vi lekte tillsammans och hittade på saker. Sedan kom den där perioden när jag växte ifrån honom genom att börja på högstadiet och gymnasiet och han var ju tre år efter. Efter det flyttade jag till Oslo och Malmö, och då var det liksom svårt att hålla kontakten. Men nu har vi växt ifatt varandra igen och sedan jag flyttade till Linköping så ses vi oftare än någonsin. Jag vet inte om jag tror på att blod är tjockare än vatten i den bemärkelsen, men vi trivs i varandras sällskap och det är så okomplicerat. (och ja, jag har varit med och skämt bort honom).
Jag vet att han alltid skulle ställa upp om det var något, och han är den person här i världen som jag skulle kunna dö för.
Grattis på födelsedagen min lilla bror!




Min bror och jag
vi har kramats av samma mamma.
Min bror och jag,
har gått från vått till torrt och lärt
oss skilja katt från hund.
Min bror och jag.

Pontus & amerikanarna.


Kommentarer
Postat av: Josse

Så fint du skriver om din käre bror och det förtjänar han mer än väl;)

Gratta honom från mig med imorgon och ha det så kul förresten!

Puss & kram

2009-10-02 @ 23:49:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0