Pappas intresse.

Jag fick mammas intressen och Daniel fick pappas, så har jag alltid sett det. Jag fick den där pyssliga, "finasaker" galna och inredningsintresserade sidan. Daniel fick den där händiga, "lagar" och motorintresserade sidan. Men det är en sak som avviker från den regeln.
Det är mitt fotointresse.
När pappa var yngre fotade han massvis, och var riktigt duktig. Men nu har han inte rört sin gamla analoga systemkamera på säkert 30 år. Så det är inte så att han har överfört det aktivt på mig, på något sätt måste det ju gått i generna? Det är iaf jätteroligt att diskutera min fotokurs med honom nu. Jämföra hur det var när han fotade analogt mot när jag fotar digitalt idag. Och tänk, han har rotat fram ett gammalt stativ till mig! Det ska han ta med när han kommer hit i helgen, och så ska jag få honom att fota lite med min kamera. Min fina starka pappa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0