Jag vill ha ett hus.

Jag vill ha ett hus.

Jag vill ha ett hus som jag kan svära över att det är alldeles för stort och har alldeles för höga månadskostnader, men som är stort och vackert med säregna drag, ett hus med själ.

Jag vill ha ett hus där jag är så skittrött på att alla renoveringar aldrig blir klara och jag bara spyr på att spackla, men där jag kan inreda rummen precis som jag vill och som blir alldeles mitt eget.

Jag vill ha ett hus som jag hatar att städa i för det tar så lång tid, men där jag verkligen har plats för alla mina fina saker och fina ideér.

Jag vill ha ett hus där jag förbannar det faktum att jag hela tiden måste fixa i trädgården, klippa gräs och rensa ogräs, men där jag kan gå i godan ro när jag känner för det, bara pula och vara, plocka mig ett äpple och njuta av blommorna.

Jag vill ha ett hus som är inbjudande och där alla mina vänner kan komma som de vill. Där det luktar nybakta bullar (där det finns en frys som jag faktiskt kan få plats med mina bullar i sedan!) Där man kan gå in och ut som man vill utan alldeles för nyfikna grannar för tätt inpå. Som inte ligger allt för långt ifrån stan men ändå på landet. Ett gammalt hus i trä med själ i. Där jag kan ha ett stor vardagsrum med matplats i med ett vackert bord. En walk in closet och ett stort härligt badrum med badkar i. Ett rum som är alldeles bara mitt eget, min ateljé där jag kan sitta och skapa utan att alltid behöva plocka bort efter mig. Ett hus som jag kan göra till mitt, på mitt eget sätt, efter min vilja.

Jag vill ha ett hus.

Alla har vi rätt att drömma...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0