Min bäbis.

"När bäbisen kommer ut (vilket den skulle gjort för två veckor sen men den trivs för bra där inne så imorrn ska de sätta igång förlossningen) så kommer jag ju bara att köpa en massa saker till den hela tiden. Jag kommer knappt att komma ihåg att klä mig själv" sa Helena igår.
"Jag förstår vad du menar, sa Sara, jag är likadan med min katt och vill köpa en massa saker till den".
"Jag förstår också, svarade jag, jag är likadan med min kamera!"

Idag har jag köpt ett splitter nytt 50mm f/1.8D objektiv till min fina Nikon D60. Om du inte förstår vad det innebär så kan jag förklara att det kommer att vara suveränt att ta porträtt och närbilder med. Skärpedjupet är grymt! Och om du inte vet vad skärpedjup är så kan jag förklara att det innebär att jag kan ta bilder där en liten liten detalj är glasklar och allt runtomkring är suddigt.
Jag kände mig som ett barn på julafton när jag cyklade hem med ett stort leende på läpparna...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0