Run Stina run!

Löpning är inte roligt i början av den enkla anledningen att det är så jävla jobbigt innan man fått någon sorts grundkondition. Och där med blir det tråkigt.
Däremot så blir det roligt när man börjar få lite kläm på det.

I början var mitt mål att springa minst en kvart, helst 20 minuter.
När jag första gången lyckats ta mig runt hela 5 kmrundan var jag så slut och andfådd att jag knappt kunde prata med Henke när jag ringde för att berätta hur duktig jag varit.

Idag var det dags för veckans första 40 minuters runda.
Jag sprang i 46 minuter, 7.5 kilometer, i sträck. Andningen var nere i normalt läge efter 30 sek

Man skulle kunna säga att jag utvecklats på löparfronten.
Fan vad bra jag är!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0