Hösten är här.

Det är höst nu.
Härom morgonen när jag gick ut till cykeln och skulle åka till jobbet kände jag det så tydlig. Höstluften. Den där svala, klara luften med lite fukt i. Som tar en tillbaka till de där morgnarna när man var liten och stod ute och väntade på bussen till skolan. Höstluft är något särskilt och jag drog in ett djupt andetag och log. Höst för mig står inte för mörker och tristess utan för inomhuspyssel, tända ljus, uppkrupen i soffan med en god bok och mysiga fikor med kära vänner.
Dock så får detta höstmys vänta några dagar för min del. För på tisdag kl 8.45 landar vi i Split i Kroatien för en 10 dagars semester och det här är väderprognosen just nu. Känner mig väl inte direkt ledsen över att hösten får vänta ett par veckor...

26°C
Aktuellt: Klart
Vind: N – 0 m/s
Luftfuktighet: 42 %
sön
Klart
33°C | 22°C
mån
Klart
31°C | 22°C
tis
Klart
31°C | 22°C
ons
Klart
31°C | 23°C







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0