Nästgårds.

Var på släktmiddag i fredags, hade som vanligt med mig kameran men tog som på senaste festen inte en enda bild. Varför? Jag vet inte själv, men jag tror att jag blivit bortskämd. Bortskämd med att ta fina bilder, och därmed känns det inte alls lockande att ta bilder över ett långbord i konstig vinkel med blixtvita ansikten och röda ögon.
Dock var det en väldigt trevlig kväll! Jag var trött efter en lång arbetsdag och inte särskilt peppad, men det blir i regel alltid trevligt när vi träffas med släkten. Och det blev det, som vanligt. Jag minns inte senaste jag skrattade så mycket, framförallt åt ett hysteriskt roligt missförstånd kring det lilla ordet "nästgårds". Vet ni vad det ordet betyder?

Igår drog jag bara runt i värmen. Var ute och badade, läste, pratade med mamma, och somnade till film med Marie på kvällen. Väldigt skön dag. Nu väntar jag på att frukosten ska smältas så jag kan sticka ut och springa och vid 16.30 tiden bär det av mot Linköping igen. 5 arbetsdagar kvar till semester!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0