Göra ingenting eller ingenting?

Kära Madde lyckades både ta sig hit från Norrköping och hem igen trots snökaos och inställda tåg. Vi har haft det väldigt mysigt med god mat, film, en massa prat och skratt. Dessutom bytte vi julklappar (!) och jag fick födelsedagspresenter. Det jag blev mest glad för är ett halsband med ett enkelt litet silverhjärta som just nu hänger kring min hals.
Efter att ha följt henne till stationen idag och sedan handlat mat har jag haft hela eftermiddagen för mig själv utan planer. Helt underbart.
Jag har pusslat pusslet jag fick av söta Mira och lyssnat/tittat på gårdagens grymma skidlopp. Nu sitter jag och funderar på om jag ska ta tag i och göra något speciellt eller om jag bara ska ta och se en film. Det känns som lyxproblem och det lutar mot att jag inte tänker göra något nyttigt alls. Det låter kanske lite konstigt men jag är stolt över att jag blivit så mycket bättre på att inte göra någonting alls. Att kunna sitta i godan ro och inte lida av tanken på att jag kunde ha gjort något nyttigare.

Min dator jobbar idag stenhårt på att gräva sin egen grav å håller bara på å dummar sig. Så i nästnästa (jag hinner inte i nästa) vecka ska jag gå och börja leta seriöst efter en ny dator innan den här bestämmer sig för att lämna in helt och innan jag får ett psykbryt på den. Kanske man skulle ta tiden i akt idag och sätta sig och föra över saker till sin portabla hårddisk men det är så tråkigt så nej, det får bli när nästa dator anländer.

Nu ska jag klura över vilket softa ingenting jag ska göra, se på film, läsa en bok eller ta en dusch?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0