Tel(ia)efon.

Min hemtelefon slutade fungera för ett bra tag sen. Ett bra tag sen är samma sak som för flera månader sedan och det finns ingen annan bortförklaring än att jag varit för jävla lat för att orka fixa den. Men så häromdagen fick jag en räkning på telefonen, som inte ens fungerar! Då fick jag fingrarna ur och ringde felanmälan. De visade sig ha taskiga öppettider, så då fick jag lägga ner.
Idag tog jag dock tag i det och ringde igen. Höll på att sätta i halsen när det visade sig att jag hade plats 42 i kön och det skulle ta 35 minuter!!!
Men det här är ett hyllningsinlägg till Telia som annars får så mycket skit. De hade nämligen det brillianta systemet att om man inte ville sitta i telefonkön så kunde man slå in sitt nummer och så ringde de upp när det blev ens tur! Mer sådant åt folket! Killen i luren frågade mig lite om sladdar och skickade en uppdatering till min lilla silvriga box. Efter en omstart av den och pillande med lite sladdar så fungerar nu min hemtelfon utmärkt igen! (Om det var uppdateringen eller sladdarnas förtjänst har jag ingen aning om och jag skiter i vilket så länge den fungerar! Och fungerar gör den, jag har ringt mig själv flera gånger redan...)  
Så nu mina vänner är det bara att ringa! (det är en uppmaning!)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0