SJ blir min död.

SJ kommer en dag att ge mig hjärnblödning. Jag kommer att avsluta mina dagar med att sitta på någon kall å tråkig station någonstans och vänta på ett försenat tåg.
Frågan nuförtiden är inte om utan hur mycket man kommer att bli försenad. Idag var inget undantag. Det som jag tog som ett glädjens besked att tåget bara var 4 minuter sent byttes snabbt ut i 24 minuter vilket tillslut resulterade i en halvtimma vilket innebar missat byte i Alvesta. Där fick jag då vänta i 35 minuter och kom till Växjö lagom för att se bussen mot campus åka iväg. Ställde mig då och väntade på nästa som skulle gå om 10 min. När det var 3 minuter kvar till avgång slog det om och blev plötsligt 17 minuter till nästa avgång. Då trodde jag att jag skulle börja tjuta.
Nu har jag ändå anlänt till min kära pojkväns lägenhet. Han har dock bestämt sig för att han hellre festar ikväll istället för att träffa mig så jag är ensam här. Som tur är så var söta Mira ledig för kvällen så nu ska jag dra på mig mjukisbyxorna och traska bort till henne. Jag är trött och sur som ett åskmoln men är det något som kan hjälpa mot det så är det kära vänner man inte träffat på länge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0