USA.

Vi hade besök av långväga släktingar från USA igår. Måste säga att jag var mindre peppad på att sitta en hel kväll och prata engelska med folk jag inte känner. Men döm om min förvåning då det var riktigt riktigt trevligt. Det är väldigt spännande att jämföra länderna (visste ni t.ex. att i USA har du bara rätt till 12 veckors mammaledighet, och bara 6 av dem är betald ledighet så vissa mammor är hemma i 6 veckor och lämnar sedan sina barn till "daycare",  pappaledighet existerar inte)
Dessutom inser man att man faktiskt är rätt bra på engelska när man sätter den sidan till.
Jag och Henke pratade häromdagen om att man borde åka till New York någon gång i sitt liv och efter gårdagskvällen har jag bestämt mig.
Jag måste åka till USA.
Pratade lite med Henke om att sommaren om två eller tre år borde passa och han verkar inte sen på det. (Jag vet, skitlångt fram men Henke måste få en chans att avsluta sin utbildning och skaffa sig ett jobb så han får betald semester.) Dessutom är det ju verkligen inte gratis heller, även om vi nu lätt skulle kunna få gratis boende utanför Washington i några dagar.
Nästa drömresemål är satt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0