Nöjd med regn.

Det regnar ute och jag är så nöjd med det. För idag vill jag inte sola, idag vill jag bara sitta.
Gick en halvtimma tidigare från jobbet idag, det har jag jobbat av för länge sedan när jag suttit och korrläst på kvällstid och helger. Jag har varit så slö hela dagen, med lätt huvudvärk, trötthet och inget tålamod alls. Ville i stort sett gå och lägga mig lagom som jag gått upp.
Därför ska jag nu ha en underbart skön kväll.
Maten står och puttrar på spisen, en gryta som sköter sig själv nu tills det är klart. Jag har tänt upp ljus och ska nu slå mig ner med ett brev från Elida som kom idag, jag älskar att få brev. Efter maten ska jag krypa upp i soffan med min bok som jag köpte i lördags och som är riktigt riktigt bra. Ska bara pausa när jag ska ta mig lite hemmagjord rabarberkräm framåt kvällen.
Over and out.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0