Att skapa sug.

Istället för att leta efter min gamla dammiga, gråa och halvtrasiga sug så bestämde jag mig för att skapa en ny.
Jag började i tisdags med en sug som var liten, svart och skrynklig som ett russin då jag vaknade av att regnet smattrade på rutan och jag hade huvudvärk redan då jag vaknade, lysande start på dagen.
Men under veckan har jag jobbat på att arbeta upp lite nytt sug, en sug som är rosa, glänsande och fin.
Bästa sätten att skapa nytt sug är:

Ta tag i sitt liv och få något nytt att göra och se fram emot.
Därför gick jag in och anmälde mig till en kurs i måndags när allt var som bittrast. Det var spontant gjort men det är en kurs som jag verkligen vill gå och nu hoppas jag att jag får gå den. Fortsättning följer på den punkten.

Boka resa.
Nu har vi (läs Henke, det är han som har fixat allt med den här resan, tack hjärtat!) bokat och betalat in flygbiljetterna för höstens resa! Den 24 augusti lyfter vi från Kastrup och landar i Split i Kroatien där vi ska spendera 9 nätter på vad som verkar vara ett mysigt litet hotell. Det känns helt otroligt gött! Visst, jag kommer bara få 2 veckors sommarsemester när vi stänger, men i gengälld kommer jag att få två veckors ledighet när alla andra börjat jobba. Det här känns så skönt att se fram emot.

Umgås.
När man är trött och sur och nere vill man helst inte umgås med någon, men det är egentligen precis det man behöver. Sara och Helena var hos mig i onsdags, bara några timmar och vi fikade bara lite. Men det gör underverk för en trött själ, att sitta och prata skit och allvar och skratta.
Nästa helg ska jag ju också träffa mina sötaste Josse och Mira i flera dagar och jag längtar.

I skrivandets stund sitter jag hemma hos mamma och pappa i skogen. Jag har fått magproblem och näsan rinner som en kran mellan nysningarna. Med andra ord mår jag sådär och jag släpar mig runt i nattlinnet fortfarande. Men det kunde vara värre. Jag har sällskap, jag kunde mått mycket sämre och det är lika bra att jag stökar över sjukorna nu på samma gång så jag hinner bli frisk tills nästa helg.

Jag har kommit en bra bit på min sug, den är ganska stor och ganska blank, börjar skifta i rosa. Dessutom känns allt så enormt mycket lättare nu när våren är här!
Snart ska min sug vara knallrosa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0