Att vara snäll mot sig själv.

Jag brukar alltid vara så lojal mot jobbet.
"Har man inte feber är man inte sjuk" brukar vara mitt motto. Problemet med det är att jag får feber så enormt sällan att om det skulle vara mitt ledord så skulle jag aldrig betraktas som sjuk. Idag bestämde jag mig därför att vara lojal mot mig själv istället. Jag kunde ha klarat av dagen på jobbet med Ipren och nässpray, men jag vet ju att det bara är att göra mig själv en björntjänst.
Så jag åkte dit, diskuterade med en kollega, plockade ihop lite material för att kunna jobba lite hemifrån (och just nu tänker du "hur fasen kan man jobba hemifrån som förskollärare", fundera på det du!) tog emot lite barn och efter 2 timmar gick jag hem.
Ett ypperligt beslut. Jag tänker inte en tanke på hur de har det på jobbet utan mig, de klarar sig.
Sen jag kom hem har jag tagit en tupplur, ätit lunch och sett tre avsnitt av Kvartersdoktorn.
Nu ska jag "jobba" lite här i soffan och sedan blir det nog några avsnitt till. Ska klura på om jag tänker jobba imorgon, men just nu lutar det mot nej.
Det är viktigt att vara snäll mot sig själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0