Glad Påsk.

Jag är en såndär som inte vill ha det andra har.
Är det inne med jeansleggings vill jag inte ha några (inte ett par finns i min garderob), är gladiatorsandaler poppis vill jag inte äga några. Är det modernt med text på väggen får min vara utan, hur fint det än är, och har alla möbler som är trendigt slitna så målar jag mina mycket noggrant.
Jag gillar inte att vara mainstream på det sättet. Jag gillar personliga saker med en egen touch, speciellt sådana ideér som inte andra har.

Med den inställningen blir det också väldigt svårt att förlika sig med julpynt, påskpynt, midsommarpynt och fan och hans moster.
Jag hatar tomtar. En tomte ska då vara jäklar så speciell för att få en plats i mitt hem, tråkiga porslinstomtar och flirtkuletomtar med stickade mössor åker ut. Kanske jag kan tänka mig ett litet litet hörn med något sådant någon gång i framtiden om jag får barn, bara för barnens skull.
Detsamma gäller för påskpyntet. Varför ska man klä sitt hem fullt med fjäderfän och små fula kärringar på kvastar? Dessutom så handlar det ju bara om att ha det uppe i någon vecka, så himla onödigt. Nej, även där ska det mycket till för att något ska komma fram.
Men så i helgen hittade jag glasägg på Village med svarta prickar på, dem föll jag för då de var så stilrena och fina och jag köpte dem direkt. Då kommer man ju dock till dilemmat, varför ska jag bara ha dem uppe över påsk när jag tycker de är så fina? Det går jag inte med på så nu är äggen redan uppe i fönstret, fastän att det är lååång tid kvar till påsk. Till på köpet kommer jag inte att vara hemma i påsk så då skulle jag få se dem ännu mindre.
Påsken ska jag nämligen spendera i Halmstad med mina kära Josse och Mira. Vi bestämde det ordentligt idag och biljetterna är redan bokade. Som jag längtar efter det nu! Så nu kan jag gå här, titta på mina fina glasägg och beundra dem och tänka att snart är det inte lång tid kvar.
Det kommer att bli en Glad Påsk!

Kommentarer
Postat av: mira

Jag längtar också....ser fram emot det i massor Puss

2010-03-08 @ 18:00:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0