Tappade sugar.

I eftermiddag har jag fått en liten vers på hjärnan:
"Tappa inte sugen, världen är full av tappade sugar".
Jag har aldrig riktigt gillat versen men idag speglar den hur jag känner.
Min sug är så jäkla tappad.
Jag orkar inte och jag vill inte.

Jag orkar inte skola in fler barn pga att de man just skolat in får plats på andra förskolor.
Jag orkar inte strida för att få assistent till ett barn som så uppenbarligen behöver det.
Jag orkar inte bli av med våra största roligaste barn för å få små skitar som inte ens kan gå.
Jag orkar inte och jag vill inte.

Arbetsveckorna känns som transportsträckor inför helgerna och jobbångesten slog mig i huvudet med all kraft när klockan ringde imorse.
Jag vet att jag borde vara tacksam. Tacksam för att jag ens har ett jobb och tacksam för att det är ett jobb där jag vanligtvis trivs väldigt bra.
Men just nu orkar jag inte och jag vill inte.

Om någon hittar min tappade sug kan man väl höra av sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0