Sprudlande.

Jag sprudlar.
Pratar med min jättetrevliga granne när jag kommer hem.
Sitter på balkongen med en kanelbulle och ett glas mjölk och tittar på det fina vädret. Springer upp och ner och tvättar. Bäddar rent och får små glädjespatt med jämna mellanrum.
Spontanbeställer en reflexskärm som jag tror jag kommer göra mitt fotande mycket roligare.
Firar helgens intåg med nygrillade revbensspjäll och kokt färsk majskolv.
Ler lite och ringer Henke bara för att säga hur glad jag är.
Packar omsorgsfullt.
Inte det minsta nervös.
Bara förväntansfull.
Och sprudlande glad.

Kommentarer
Postat av: Josse

Vad härligt att få vara så sprudlande glad! Önskar dig all lycka i helgen och hoppas att dina förväntningar uppfylls!

Kram på dej!

2010-09-17 @ 18:23:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0