"På dopdagen".

Har tillbringat en del av dagen med att leta dopkort till Filip som ska döpas på söndag. Det finns i stort sett två kategorier kort för bebisar och deras föräldrar.
"Mormorskortet" med en liten unge i vit dopklänning med texten "På dopdagen". Funktionellt men ganska tråkigt och inte alls min stil.
Kortet med barnvagnar eller strumpor som är ljusblå med texten "En pojke" eller med ljusrosa med texten "En flicka". Det känns liksom som att Petra och Christian vet om att det blev en pojke, och det där med att det alltid ska vara ljusblått till killar och ljusrosa till flickor ger mig någon sorts allergisk klåda på hela kroppen. Jag hatar att allt måste vara så könsstereotypt och mjuk å mysigt till bäbisar.
Var är de lite coola och roliga könsneutrala korten? Med strumpor och barnvagnar med ränder i limegrönt, knallgult och neonrosa? Eller med lite coola gubbar på, lite rolig text och som man blir lite glad av! Det är ju inte en begravning jag ska på!
Den här marknaden behöver helt klart utvecklas och nu vet jag vad jag ska göra om jag någon gång känner för att byta jobb.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0