Valet.

Jag önskar att jag tyckte att politik var kul, och att jag var bra insatt. För jag tycker att det är en medborgeliga plikt att rösta, och att då rösta för att man vet med säkerhet varför man röstar på just det partiet.
Jag hade lovat mig själv att sätta mig in i hela partikarusellen inför det här valet. Det löftet har jag inte hållit. Lite har jag väl snappat upp, med betoning på lite, men det är också allt.
För mig är skolfrågorna viktiga, med tanke på det jobb jag har. Jag kan inte sympatisera med det blåa blockets synpunkter på hur skolan ska styras. Jag tror inte på hårdare tag med hjälp av tidiga betyg och betyg i uppförande, jag vet av erfarenhet att det skola/förskola saknar är resurser!
Därmed blir det rödgrönt för min del. Men där tar det stopp, diverse test jag gjort har inte visat någon direkt väg (för mig är det inte frågan om gratis inträde på museér eller inte som avgör liksom) och jag har fortfarande inte kunnat bestämma mig för vilket parti det ska bli. De har alla något som jag gillar/inte gillar (exempelvis vänsterns påhitt om 30 timmars arbetsvecka, den har jag mycket mycket svårt att se hur den skulle kunna tillämpas på riktigt.)
Men jag har 6 dagar kvar att bestämma mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0