Vem är Sara Wehn?

När jag precis laddat hem( ja jag vet att man ska stödja artister man tycker om men jag tycker jag stödjer honom genom att gå på konserten som faktiskt inte va så billig) Lars Winnerbäcks senaste album Daugava blev jag faktiskt besviken. Det låter ju precis som allt annat han gjort innan. Men jag bestämde mig för att inte döma ut den innan jag lyssnat in mig på skivan, man brukar behöva göra det med honom.
Och så var det även denna gång. Nu när jag lyssnat på den några gånger så är den bättre. Några låtar är riktigt bra, som Gå på vatten som jag sitter och lyssnar på just nu.
Men sången som gjort mej mest konfunderad är låten "Vad är det som bekymrar Sara Wehn". I tron att det antagligen var någon känd person som jag helt enkelt inte lagt märke till så gick jag in och googlade på hennes namn. Men icke.  Jag hittade en blogg där en kille bloggat om just detta, jag tänker visa lite av det han skrev för jag tycker det var bra:
"Vad är det som bekymrar Sara Wehn? Ja inte fan vet jag vad det är som bekymrar Sara Wehn, har aldrig hört talas om vem Sara Wehn är, vad hon vill, vad hon tänker. Men det är en låttitel av Lars Winnerbäck, som förtjänar att bli nämnd. Helt plötsligt är Sara Wehn är en person, en människa, någon som existerar, precis som du och som jag..."
Det är så sant. Helt plötsligt existerar denna människa, bara för att en känd person har råkat hitta på henne....
image286
Är detta Sara Wehn?

Kommentarer
Postat av: elida

Haha, ja jag har också funderat över vem Sara Wehn är... Och ja, jag borde absolut ha skrivit brev till dej!! ... Vem vet, kanske blir av snart i alla fall...

2007-11-07 @ 20:29:34
URL: http://elidajosefina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0