snön yr över campus

Snön singlar ner över campus. Så ser det iaf ut som när byggarmannen sågar frigolit till det där bygget som vi fortfarande inte klurat ut vad det ska bli, det yr små vita flingor i luften. Men hösten är åtminstone här nu. Just nu faller regnet ner utanför fönstret, eller, det fallaer inte utan flyger snarare eftersom det blåser sådant. Jag har inget emot hösten, jag tycker hösten är mysig. Dock kan det ju bli mindre mysigt unte utomhuspedagogiklektionerna (vilket långt ord!) framöver om det ska höststorma. Men idag införskaffade jag mig ytterligare en fleecetröja som jag kan ha under regnjackan, så jag är beredd, låt höststormarna vina. Jag har shoppat lite idag, eller inte så lite utan ganska mycket om man tänker på hur mycket jag köpt på sistone, typ ingenting. Men idag köpte jag en mössa, vantar utan fingrar, en kofta, tre tröjor, en axcentklocka, ett halsband och en bok för mysiga innekvällar. Är nöjd med alla mina inköp, jag kommer att använda allt jag köpt, det är jag säker på! Men nu börjar det bli dags att göra sig klar att gå till bussen, vi töser ska ut och äta middag idag, så mysigt det ska bli! Jag bifogar ingen hipp bild på dagens inköp men en från veckans hajk, blir man inte lugn när man tittar på den så tror jag hoppet är ute för en.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0