Den självklara definitionen

På Malmö Högskola går jag en inriktning på lärarutbildningen som heter Kultur, Media och Estetik om ni inte visste det. Den handlar mycket om att använda estetiska uttrycksformer i sin undervisning. Med andra ord så måste man själv vara ganska estetiskt inriktad för att trivas där, man "måste" gilla att göra skapande grejer.
Vissa av personerna är så duktiga att de till och med kallar sig för konstnärer. Jag kallar inte mig själv för konstnär men under en diskussion igår på seminariet så ställde jag mig själv frågan:
Vad skulle jag kalla mig själv egentligen?
Mångsysslare? Näe, då låter det som jag snickrar, virkar, joggar, murar, röjer i skogen och drejar. Näe det måste finnas ett bättre ord.
Då slog det mig som en blixt från klar himmel, den självklaraste beskrivningen.
Jag definierar mig själv som mångpysslare!

image523

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0